Gewichte und Gewichtsersparnis


 

News 2  ,15 Juni : ein Vorgeschmack zur Rubrik Gewichte , und.....Ersparnis :    GSXR cam mod.jpg (183318 Byte)
Zu sehen , die ehemals angegossenen (nun abgeflexten-) Mittelstücke der Nockenwellenklemmböcke , also raus damit und 216 gr gespart !

 

...dann bauen wir einfach noch die 2ten Hilfs-Drosselklappen mit Motor raus , und haben zusammen mit obiger Modification schon'n halbes Kilo weniger auf der Uhr

 

            Vorher  Injection Manifold OEM.jpg (156280 Byte)         Nachher   Injection Manifold removed 2nd throttle-valves.jpg (169309 Byte)

A: Trichter orig. 233gr -Carbon 70 gr

 


 

Have not had every single bit on the scale , but those Bits which are responsible as major Partition of  Bikes entire weight .
Will update those list as it goes .

 

Wire harness : 2200 gr

Fairing Stay : 528 gr .

Airbox : 1800 gr

Fueltank incl. Fuelpump : 5800 gr

Clutch total : 4300 gr

Calipers fr. incl. Pads : 1140 gr

Headers : 3300 gr

Canister : 6000 gr

Fairing Panel each side : 1100 gr

Motorgehäuse mit Getriebe/Kolben,Kurbelwelle : ~ 28000 gr

Shiftlever/w Bracket : 262 gr                                            Weights- Shiftlever wBracket.OEM.jpg (151444 Byte)

Flywheel Alternator w starter-drive : 1442 gr                    Weights- Flywheel Altern .OEM.jpg (146993 Byte)

Alternator-Stator w/Cover : 1306 gr                                 Weights- Altern w Cover  OEM.jpg (169978 Byte)

The clutch-Basket isolated : 1918 gr                                 Weights- clutch basket OEM.jpg (137400 Byte)

Caliper rear incl. Bracket and line : 1400 gr                       Weights- caliper rear OEM.jpg (167971 Byte)

 

Shiftdrum :                                                                        Weight-shiftdrum.jpg (133556 Byte)


Axles etc.
(which need to be replaced by Titanium)  3900 gr            Weights Bolts-Axles.jpg (183564 Byte)

 

Ausgleichswelle , 601gr                                                   Ausgleichswelle GSXR.jpg (152339 Byte)

 

HOME